İşletmeniz bir web sitesi olmadan çok başarılı olduysa, şunu merak ediyor olabilirsiniz: İşletmem için bir web sitesine ihtiyacım var mı? İşim web sitesi olmadan zaten başarılıysa ne anlamı var?
Kısa cevap, işletmeniz için bir web sitesine yatırım yapmak için daha iyi veya daha önemli bir zaman olmadığıdır. Bir web sitesi, işletmeniz küçük ölçekte olsa dahi çeşitli avantajlar sunar ve bu avantajların çoğu, tıpkı internetin kendisi gibi yıldan yıla katlanarak artar.
İkna olmadınız mı? İşletmenizin basit bir web sitesinden bile alabileceği en büyük on avantajı bir araya getirdik.
Günümüz tüketicilerinin %82'si bir web sitesinin işletmenizi yalnızca sosyal medya profillerine sahip şirketlerden daha güvenilir hale getirdiğini düşünüyor. Web siteniz, işletmenizin sahip olduğu profesyonel sertifikaları veya ödülleri göstermek için de mükemmel bir platformdur.
Bunun ötesinde, kendi web sitenize sahip olmak markalı bir e-posta adresi oluşturmanıza olanak tanır (volkan@aydoganajans.com.tr gibi). Tüm yazışmalarınıza bir profesyonellik düzeyi ekler, özellikle de şimdiye kadar iş yapmak için kişisel bir e-posta adresi kullandıysanız. Ayrıca, bazı e-posta pazarlama araçları artık kullanıcıların kişisel adreslerden e-posta göndermesine izin vermiyor. Bu, e-posta pazarlamasının gücünden yararlanmak istiyorsanız, bir işletme e-posta hesabına ihtiyacınız olacağı anlamına gelir.
İşletmenizin mevcut büyüklüğünden memnun olabilirsiniz, ancak her şirket müşteri cirosu yaşar. Sürekli başarıyı teşvik etmek için yeni müşteriler çekmeniz gerekir ve bunu yapmanın en iyi yollarından biri kendinizi Google'da daha görünür hale getirmektir. Sosyal medya ağları Google'da dizine eklenir ve sosyal medya yayınları arama motoruyla bulunabilir. Ancak bir web sitesi, Arama Motoru Optimizasyonu (SEO) için daha birçok araç ve stratejiye erişmenizi sağlar. SEO, işletmenizin Google'ın ön sayfasında görünmesini sağlamanın anahtarıdır.
'Arama Motoru Optimizasyonu' ifadesi korkutucu olabilir, ancak pratikte oldukça basittir. İşletmenizle ilgili kelimeleri ve kelime öbeklerini bir anahtar kelime araştırma aracına girer, hangilerinin Google'da en çok trafik aldığını bulur ve ardından içeriğinizi bu kelime öbekleri etrafında oluşturursunuz. Kural olarak, her içerik parçası farklı bir anahtar kelimeye odaklanmalıdır, böylece içerik listeniz büyüdükçe siteniz daha fazla anahtar kelime için sıralama yapabilir.
Web sitenizde yüksek kaliteli fotoğraflar göstererek potansiyel müşterilere sizinle çalıştıklarında ne elde edeceklerini gösterebilirsiniz. Web sitesi tasarımınızı, öne çıkan resimlerle birlikte, insanlara kuruluşunuzda olmanın nasıl bir his olduğuna dair bir fikir vermek için de kullanabilirsiniz.
Yapabileceğiniz bir diğer şey, doğru müşterileri çektiğinizden emin olmak için ürünleriniz ve hizmetlerinizle ilgili önemli bilgileri web sitenizde yayınlamaktır. Örneğin, bir restoran işletiyorsanız, menünüzde glutensiz olan herhangi bir öğeyi işaretlemek isteyebilirsiniz. Böylece Çölyak hastalığı veya glüteni tehlikeli yapan diğer koşulları olan kişiler, kuruluşunuzda yiyebileceklerini bilirler.
En iyi yorumlarınızı veya referanslarınızı web sitenizde belirgin bir şekilde göstermek, sosyal kanıt oluşturmanın harika bir yoludur. Bu kişisel müşteri referanslarınızı da sunmanıza yardımcı olabilir.
İşletmeniz gazetelerden veya popüler yerel blogların makalelerinde yer aldıysa, bunları da ekleyebilir ve yayınlayabilirsiniz.
En iyi yorumlarınızı web sitenizde yayınlamak, kalıcı bir arşiv oluşturmanın ikincil amacına da hizmet eder. Bu, üçüncü taraf inceleme siteleri gelecekte bir noktada kapansa bile, yine de en iyi incelemelerinize erişebileceğiniz anlamına gelir.
Bir web sitesi, iletişim bilgilerinizi potansiyel müşteriler için kolayca erişilebilir hale getirmek için harika bir yerdir. İletişim bilgilerinizi her sayfada görünecek şekilde bir üstbilgi veya altbilgide bile yayınlayabilirsiniz.
Modern web sitesi oluşturucuları, işletme e-postanızı spam'dan koruyabilecek bir iletişim formu oluşturmayı da kolaylaştırır. Web sitenizdeki bir iletişim formu potansiyel müşterilerinizin hızlıca size ulaşmasına da yardımcı olur.
Bir web sitesi, haritaları doğrudan içeriğinize yerleştirmenizi sağlar. Yerleşik bir harita, bölgenizde çok fazla zaman geçirmeyen kişilerin işletmenizi bulmasını kolaylaştırır. Bu, özellikle etkinliklere ev sahipliği yapıyorsanız harikadır. Çünkü aksi takdirde işletmenizin bulunduğu mahallede normal şartlarda zaman geçirmeyecek insanları da çekebilirler.
2024 itibariyle, küçük işletmelerin %54'ünün web siteleri var ve müşterilerin %79'u satın almadan önce çevrimiçi araştırma yapıyor. Başka bir deyişle, rakipleriniz çevrimiçiyse ve siz değilseniz, bu rakipler müşterilerle ilk etkileşimleri elde eder. Bir web sitesi oluşturmak, işletmenizin neyle ilgili olduğunu paylaşmanız, sektördeki rolünüzü belirlemeniz ve size ihtiyacı olan müşterilerle bağlantı kurmanız için size bir alan sağlar.
Wordpress ve Wix gibi modern web sitesi üreticileri, herhangi bir kod bilgisi olmadan çekici, mobil uyumlu bir site oluşturmanızı kolaylaştırıyor olsa da temelde en azından bir başlangıç seviyesi bilgi ihtiyacı hissettirebilir. Ancak Aydoğan Ajans gibi modern web tasarım ajansları tamamen sizin istekleriniz ile web sitenizi şekillendirdikten sonra, sade ve hiçbir bir kodlama bilgisi ihtiyacı olmadan içeriğini değiştirebileceğiniz basit kullanımlı admin paneller oluşturabilirler.
Başka bir deyişle; işlevsel, estetik açıdan hoş bir web sitesi oluşturmak hiç bu kadar kolay olmamıştı.
Aralık 2024 itibarıyla yaklaşık 5,96 milyar insan (dünya nüfusunun yaklaşık %74.5'i) interneti kullanmıştır. Birçok ülkede bu sayı çok daha yüksektir. Örneğin ülkemizde insanların %88'inden fazlası çevrimiçidir. Bir web sitesi olmadan, işletmeniz bu insanlar için görünmez olur. Dijital çağa doğru ilerledikçe, bir web sitesine yatırım yapmadığınız sürece işiniz herkes tarafından görünmez hale gelecektir. Bu nedenle, giderek artan bu dijital dünyada rekabetçi kalmak için işletmenizin çevrimiçi olması gerekiyor.
Bir web sitesi oluşturmak sadece eskisinden daha kolay değil; aynı zamanda daha uygun fiyatlı. Basit, teknik olmayan bir tanıtım web sitesi sahibi olmaya istekliyseniz, ortalama 9.000 - 10.000 lira gibi bir ücret ile tanıtım web sitesi sahibi olabilir, işletmenizin gelirini arttırabilirsiniz.
Umarım, şimdiye kadar sorunun "İşletmem İçin Bir Web Sitesine İhtiyacım Var mı?" değil, "Dijital Çağda Bir Web Sitesine Sahip Olmamayı Göze Alabilir miyim?" olduğunu fark etmişsinizdir. Ve cevap, uzun vadede gelişmeye devam etmek istiyorsanız, hayır. Artık günümüzde işletmenizin bir web sitesi olmadan ayakta kalması bile çok zor. Müşterileriniz çevrimiçidir, rakipleriniz çevrimiçidir ve siz müşterileriniz için orada değilseniz, rakipleriniz ve müşterileriniz bağlantı kurarak sizi zor durumda bırakacaktır.